Peremajaan laser: ablatif atau bukan ablatif?

Adakah mungkin untuk mencapai kulit yang cantik dan tona tanpa parut dan pigmentasi? Mungkin. Oleh kerana mesin laser telah digunakan dalam kosmetologi.

Terdapat kaedah ablatif dan bukan ablatif peremajaan laser - masing-masing menyelesaikan masalah kulitnya sendiri. Kaedah mana yang hendak dipilih, baca artikel.

Peremajaan laser: perbezaan antara kaedah ablatif dan bukan ablatif

Peremajaan ablatif adalah cara untuk menegangkan kulit dengan hasil yang cepat dan boleh dilihat.

Dalam kaedah ablatif, karbon dioksida atau laser erbium digunakan. Sinaran cahaya hanya menjejaskan lapisan atas kulit pada kedalaman sehingga 1 mm. Ini sudah cukup untuk menghapuskan atau membetulkan masalah kulit.

Prosedur ini sesuai untuk menyelesaikan masalah:

  • kedutan,
  • parut jerawat,
  • penurunan warna kulit,
  • kedutan statik di sekeliling mata,
  • beberapa gangguan pembentukan pigmen.

Sebagai tambahan kepada kesan mengangkat, laser ablatif membolehkan anda menghilangkan atau mengurangkan kesan regangan, parut dan parut.

Tempoh pemulihan adalah 5-7 hari. Sesi ulangan biasanya tidak diperlukan.

kulit yang cantik selepas peremajaan tanpa ablatif

Dalam kaedah bukan ablatif, laser menyebabkan kerosakan mikro untuk merangsang pengeluaran kolagen. Dalam kes ini, lapisan dalam kulit terjejas tanpa merosakkan bahagian atas - kemerahan sedikit hilang dalam masa sejam. Prosedur ini sesuai untuk mereka yang ingin:

  • menghilangkan pigmentasi berlebihan
  • memperbaiki tona kulit muka tanpa pembedahan.

Menegangkan kulit laser bukan ablatif adalah pilihan yang tepat jika anda mencari cara untuk meremajakan tanpa masa rehat.

Kaedah ini mempunyai kesan kumulatif - untuk hasil terbaik, 3-4 prosedur disyorkan dengan selang 2 minggu.

Jenis peremajaan laser yang manakah untuk dipilih?

Pilihan kaedah bergantung pada umur dan masalah yang ingin anda selesaikan. Selain itu, sebagai alternatif, anda boleh mencuba facelift SMAS perkakasan.

Sebagai contoh, untuk menghilangkan kedutan halus atau mengurangkan parut selepas jerawat, kaedah ablatif adalah sesuai. Untuk peremajaan kulit pada usia 25-35, kaedah bukan ablatif adalah sesuai: laser bertindak lebih lembut di lapisan dalam epidermis.